Arcadia 1900,
Champagne D’ Orient, Η Καμπανία της Ανατολής.
Μια ταινία βασισμένη σε ημερολόγια, σπάνια και ανέκδοτα φιλμ αρχείου
από την Τρίπολη και την Κόρινθο
προβάλλεται στην Κόρινθο (Cine Φλοίσβος-πρώην ΛΑΙΣ)
κάθε βράδυ στις 8.30 μμ από τις 5 Μαΐου.
Η υπόθεση της ταινίας:
Οι πρωταγωνιστές της ιστορίας είναι τα μέλη της οικογένειας Παπανικολάου,
ιδιοκτήτες ενός επιτυχημένου οινοποιείου και αμπελώνων στην Τεγέα Αρκαδίας,
που ιδρύθηκε το 1885.
Τα αφρώδη κρασιά τους έχουν κερδίσει βραβεία σε όλες τις μεγάλες παγκόσμιες εκθέσεις,
Παρίσι, Σικάγο, Λιέγη, Σαν Φρανσίσκο.
Είχαν εφεύρει μια πατέντα οινοποίησης χωρίς να προσθέτουν θείο,
το φυσικό κρασί στις μέρες μας. Αλλά ήθελαν περισσότερα.
Ήθελαν να μεταμορφώσουν την Αρκαδία στη Καμπανία της Ανατολής.
Προκάλεσαν την αντίθεση του πολιτικού και τραπεζικού κατεστημένου
στις αρχές του 20ού αιώνα, που ήθελε να ελέγξει κάθε νέα πολλά υποσχόμενη εταιρεία.
Το 1924 η πολιτική αλλαγή στην Ελλάδα -εκθρόνιση του Βασιλιά
και η άνοδος στην εξουσία των Φιλελεύθερων- πρόσφερε στην οικογένεια Παπανικολάου την ευκαιρία
να χρηματοδοτήσει μόνη της τα σχέδιά της.
Όμως ενεπλάκησαν σε ένα σκάνδαλο και αυτό ήταν η αιτία της χρεοκοπίας τους.
Στην Κορινθία η οικογένεια επεκτάθηκε επιχειρηματικά σε δύο φάσεις.
Η πρώτη, στις αρχές του 20ού αιώνα, ήταν η συνεργασία με δύο ποτοπωλεία στην Κόρινθο
κι ένα ξενοδοχείο στο Λουτράκι, τα οποία διέθεταν τα εμφιαλωμένα κρασιά και τη σαμπάνια.
Η δεύτερη ήταν μετά το μεγάλο σεισμό της Κορίνθου, όταν ο μηχανικός της οικογένειας
επιχείρησε να αναλάβει εργολαβικά μεγάλο μέρος της ανοικοδόμησης,
αλλά προσέκρουσε στη σθεναρή αντίσταση του μητροπολίτη Δαμασκηνού.
Στην ταινία προβάλλονται για πρώτη φορά μετά την κινηματογράφησή τους το 1927-28
ανέκδοτα κινηματογραφικά αρχεία από την αστική και αρχοντική Κόρινθο,
τη διώρυγα της Κορίνθου, τη γέφυρα του Ισθμού,
καθώς επίσης και από τα ερείπια του σεισμού και τους καταυλισμούς για τους σεισμοπαθείς.
Προβάλλονται, επίσης για πρώτη φορά στην Ελλάδα, πλάνα από το Ναύπλιο,
την Αρκαδία (Τρίπολη, Στεμνίτσα, Τεγέα, Λεβίδι, Βυτίνα, Δημητσάνα, Νεστάνη),
τα Καλάβρυτα, την γαλλική κατοχή σε Αθήνα και Πειραιά του 1916-17
και την αστική Αθήνα του 1925.
Σκηνοθεσία: Κώστας Σπυρόπουλος
Πρωταγωνιστούν:
Γιώργος Μιχαλακόπουλος, Ισίδωρος Σταμούλης, Σοφία Σειρλή, Οδυσσέας Σταμούλης
Μουσική: Ευανθία Ρεμπούτσικα
Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Παραγωγή: Arcadian Screenings
Συμπαραγωγοί: EΡT, StoryDoc
Έτος Παραγωγής: 2022
Διάρκεια: 79 min
Έγραψαν για την ταινία στο εξωτερικό
“Η ταινία είναι ένα εξαιρετικό δείγμα της
περίφημης ρήσης του Αισώπου «είναι
δυνατό να αποκτήσεις πάρα πολλά από
ένα πολύ καλό αγαθό»
-Επιθεώρηση Modern Times Review, ΓΕΡΜΑΝΙΑ
“Μια συναρπαστική οικογενειακή ιστορία και
μέσα από αυτή η παγκόσμια ιστορία της εποχής»
–Elisabeth Hulten, διευθυντικό στέλεχος ARTE
«Το στυλ του φιλμ είναι πιο κοντά σε μια ταινία
μυθοπλασίας, παρά σε ένα ντοκιμαντέρ.
Το σκηνικό είναι επιβλητικό και μεγαλειώδες και
η κινηματογραφική αφήγηση έχει μια γοητευτική
ορμή. Ένα συναρπαστικό documentary drama,
παλαιάς κοπής με την καλή έννοια, το οποίο
είμαι σίγουρος ότι θα το απολαύσετε».
-Tue Steen Muller, filmkommentaren.dk, ΔΑΝΙΑ
Σε Παγκόσμιες Εκθέσεις με Καινοτόμο Μάρκετινγκ
“«Είναι ένα ιστορικό ντοκιμαντέρ για την εποχή των Μεγάλων Παγκοσμίων Εκθέσεων.
Τότε που για κάθε μικρό παραγωγό του Νότου οι φιλοδοξίες δεν είχαν όρια
και το μέλλον φάνταζε λαμπρό.
Αφηγείται ένα από εκείνα τα οράματα που δεν πέτυχαν, και για το λόγο αυτό
σπάνια έχουμε την ευκαιρία να γνωρίζουμε για αυτά.
Το πιο δυνατό σημείο της ταινίας είναι η ιδιαίτερη κινηματογραφική γλώσσα
ανάμιξης αρχείων κινούμενης εικόνας με αναπαραστατικές σκηνές.
Με τα λευκασμένα του χρώματα, τα κινηματογραφικά κάδρα – σωστούς πίνακες ζωγραφικής,
αναπαριστά την ομιχλώδη ατμόσφαιρα της εποχής.
Το σενάριο της ταινίας είναι η ακριβής ιστορία για την εποχή μας
όπου η αποτυχία του καπιταλισμού και η επικείμενη κλιματική καταστροφή
κάνουν ορατό το τέλος του κόσμου»
Μελίτα Ζάιλς, – Kοινωνική Aνθρωπολόγος των media